torsdag 16 juni 2011

I väntan på väderprognosen.

Sitter just nu och väntar på förhoppningsvis en femdygnsprognos som visar att det blir regnfritt under några dagar i Norrland.
Hoppsan Kerstin. Upp till 50 mm regn i Norrlands inland under de närmaste fem dagarna, detta kan bli en blöt historia. Men det var ingen varning för snö i alla fall.
Hur som helst jag känner mig rustad även för regn.
Första etappen börjar vid gränsstationen mot Norge i närheten av Björnfjell fortsätter sedan förbi Björkliden, mat i Abisko sedan Kaisepakte, Stenbacken, Bergfors, Rensjön, Krokvik och sedan Kiruna.
Vad sägs om en tävling?
1a, Hur många levanderenar kommer jag att se under färden?
1b, Hur många icke levande renar kommer jag att se?
Rätt svar kommer att belönas på något sätt och det är antalet som står i min egen dagbok som gäller.
Fler frågor kommer under resans gång, totalt borde det bli 12 stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar