måndag 20 juni 2011

Gårdagsdygnet

Igentligen borde jag ta fridag för att hinna ikapp med bloggandet, men jag ska färska låta bli. Att folk flyttat söderut märks eftersom allt verkar stängt till och med världens bästa fik i Skaulo. När jag kom till Gällivare tänkte jag ta en inhemsk rätt men vad fasen det var ju pommes och dressing på rensteken.  Nu äter jag lunch och lyssnar på ortsbefolkningen just nu diskuterar när jordgubbarna ska blomma och hur det är att köra skoter på vattnet.
I dag är det stuvade makaroner och mamma Scan i går kväll åt jag röding
se bild.
Stannade på världens minsta loppis, inget till salu inte ens denna gamla drickaback.

Sedan var jag vid en av de mest utbyggda älvarna i Sverige Luleå älv och Harsprånget.

Även i år var jag besökte jag Arvidsjaur.

Så här ser polcirkeln ut.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar